I Heidelberg Materials er vi drevet af at reducere klimaudledningen i bygge- og anlægsbranchen.
I 2025 lanceres produkter med lavere klimaudledninger under et nyt brand - evoBuild.
Under ét brand tager koncernens samlede selskaber og 51.000 medarbejdere et vigtigt skridt i den forandring, som virksomheden som helhed sætter gang i og som handler om at tilbyde produkter, services og løsninger med mindre klimabelastning og dermed bidrage til langsigtet bæredygtigt Byggeri.
Det nye brand tilbydes i hele organisationens produktudbud, som i Norden ud over cement også omfatter, tilslagsmaterialer samt konstruktion og montering af stål- og betonelementer.
Heidelberg Materials har i en årrække drevet klimaomstillingen i cement- og betonindustrien med flere globalt vigtige projekter i gang i Norden , såsom etablering af CCS-anlæg til kulstofopsamling i cementproduktionen.
Nøgleområder som Heidelberg Materials arbejder på at lykkes med er:
- Overgang til bioenergi i produktion og transport
- Elektrificering og energieffektivitet
- Optimering af konstruktioner for at nedbringe ressourceforbrug
- Opsamling af kulstof i cementproduktion (CCS)
- Klimafokus i indkøb og kundepartnerskaber
- Øget brug af genbrugsmaterialer